
Omwonenden Driezum nemen afstand van bedreigingen grondeigenaar
AlgemeenOp 22 februari en 2 maart stonden er artikelen in Weekblad Actief over woningbouw in Driezum. In het laatste artikel geeft de grondeigenaar aan met de dood bedreigd te worden. De omwonenden stuurden deze week een reactie naar Weekblad Actief, waarin ze aangeven niks met de bedreigingen te maken te hebben.
Ze schrijven: ‘We vinden het verschrikkelijk beticht te worden van doodsbedreigingen. We nemen hier volledig afstand van. Wij zijn het totaal niet eens zijn met de bouwplannen van de DOM, maar het lijkt ons heel logisch dat wij ons totaal niet inlaten met dit soort acties.’
In het artikel van 22 februari hadden de omwonenden kritiek op het woningbouwplan. Ze wilden echter niet met hun namen in de krant. Van der Beek maakte zich hier boos over, omdat de bedreigingen ook anoniem zijn. De bewoners schrijven hierover: ‘van anonimiteit is geen sprake. Iedereen in Driezum, ook dhr. vd Beek, weet precies wie benadeeld worden door dit plan.’



















