Alles voor op kantoor via online platform ‘Officefood’
Zakelijk ZakelijkDRACHTEN - Bedrijven kunnen voor al hun kantoorartikelen terecht bij één voordelig, betrouwbaar en regionaal online platform: www.officefood.nl.
Geen prijsstunten, maar gewoon alle producten scherp geprijsd vanuit DrachtenVia deze website kunnen klanten voordelig allerlei kantoorgerelateerde artikelen bestellen van goede kwaliteit. Toners, allerlei soorten papier, etiketten en kalenders, artikelen om te presenteren of op te bergen, machines en facilitaire producten (zoals schoonmaak- en kantineartikelen) zijn er onder andere te verkrijgen.
Kwaliteit
“De kantoorartikelen die wij verkopen zijn van hoge kwaliteit en voldoen aan de eisen die onze klanten stellen,” zegt Gerlof Rijpma, accountmanager van Officefood. “Voor toners en cartridges adviseren wij altijd het originele merk te gebruiken. Via heel wat webshops zijn alternatieve toners van andere merken verkrijgbaar, maar als je die in je apparaat doet, gebeurt het vaak dat er op den duur vegen en vlekken op de afdrukken komen.”
Officefood bestaat nu zo’n twee jaar en is ontstaan uit een samenwerkingsverband met alle directe verkoopvestigingen van Ricoh in Nederland. “Vanuit Officefood bedienen wij onze klanten in heel Nederland”, zegt Gerlof. “Vanuit Drachten help ik mijn klanten in Friesland om voordelig kwalitatief goede kantoorartikelen aan te schaffen.”
In totaal zijn er zo’n vierentwintigduizend producten verkrijgbaar via Officefood. Bedrijven die nu elders bestellen of zelfs allerlei benodigdheden bij diverse leveranciers vandaan halen, doen er goed aan hun bestellijst eens aan de mannen achter Officefood te laten zien, vertelt Gerlof.
“Over de hele linie ben je bij ons zo goed als zeker goedkoper uit”, zegt hij. “Bedrijven kunnen tussen de tien en dertig procent besparen. Wij voeren een scherp, transparant en breed prijsbeleid. Wij maken vrijblijvend een vergelijking. Neem vooral contact met ons op.”
Een van de geheimen is dat Officefood niet doet aan zogenaamde ‘prijsstunten’ maar voor álle producten een voordelige prijs berekent. “Een stuntprijs kan aantrekkelijk lijken, maar een klant heeft als het om kantoorartikelen gaat zelden maar één ding nodig. Die andere producten zijn dan steevast duurder dan bij Officefood.”
Tijdsbesparing
Bovendien kan het een bedrijf heel veel tijd en werk schelen om alle benodigdheden op één adres te bestellen, van papiervernietigers tot cup-a-soup. “Bij ons kun je vanuit je luie stoel heel simpel alles krijgen”, zegt Gerlof.
Het is lastig en tijdrovend om telkens maar weer in de gaten te houden waar u uw kantoorartikelen voordelig kunt aanschaffen. Officefood zorgt ervoor dat u niet meer lang hoeft te zoeken naar uw artikelen. “Ik noem dit efficiënt kantoorartikelen inkopen. Het komt nauwelijks voor dat er artikelen zijn die men wel bij een andere leverancier kan bestellen maar niet via Officefood. Artikelen die niet op de website staan, kunnen soms toch worden besteld.”
“Ik noem dit efficiënt kantoorartikelen inkopen”
Friese klantenservice
Bijkomend voordeel is dat er korte lijnen zijn tussen Officefood en de klanten. Geen anonieme landelijke helpdeskmedewerkers: Friese klanten krijgen medewerkers uit Drachten aan de telefoon en kunnen hun vraag gewoon in het Fries stellen.
Klantgerichtheid staat er hoog in het vaandel. “We zijn pro-actief en bellen klanten wanneer er vermoedelijk iets aan de bestelling niet klopt of wanneer we denken dat we een beter, slimmer alternatief hebben. Over retourneren wordt niet moeilijk gedaan.” Vaste klanten krijgen een bestelhistorie en een overzicht van favoriete producten.
Gerlof Rijpma hoopt dat steeds meer bedrijven Officefood weten te vinden. Klanten kunnen digitaal, telefonisch of per e-mail hun bestelling doorgeven. “De producten zijn er de volgende dag.”