Weekblad Actief lanceert binnenkort Actiefonline Premium-lidmaatschap
AlgemeenBURGUM – Vandaag de dag kunnen wij het nieuws uit de hele wereld volgen, maar toch lezen wij het liefst over wat er in de regio gebeurt. Het zijn onderwerpen die vaak rechtstreeks van invloed zijn op jouw dagelijks leven. Vaak vinden mensen het nog interessanter om te lezen over mensen uit eigen dorp of stad. Al bijna zestig jaar is Weekblad Actief een graag geziene gast in de brievenbus en op de deurmat. Onze redactie blijft in die regionale behoefte voorzien en gaat zelfs extra verhalen en verdieping leveren. Met daarnaast leuke acties en lidmaatschapsvoordelen. Wij noemen dit het Actiefonline Premium lidmaatschap. Vanaf volgende week woensdag start de Actiefonline Premium lidmaatschapscampagne.
“In onze krant lees je verhalen die je nergens anders leest. Dat blijft zo”, zegt Jan Auke Steegstra, directeur/uitgever van Weekblad Actief. “De tijd staat echter niet stil. Verschillende ontwikkelingen dwingen ons om te blijven vernieuwen.”
Onafhankelijke journalistiek
Allereerst is er de behoefte aan nieuws, niet in de laatste plaats de belangstelling voor nieuws uit je eigen woonomgeving. Corona heeft deze ontwikkeling versterkt. Iedereen wil graag en snel weten wat er in de regio gebeurt. Daarom maken wij niet alleen eens per week een krant, maar brengen wij dagelijks het lokale nieuws op ?www.actiefonline.nl. Onze website verbeteren wij voortdurend. Zo hebben wij begin dit jaar een nieuw ontwerp gelanceerd, om de website nog overzichtelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Ook verbeteren wij doorlopend onze redactionele inhoud, want stilstand is achteruitgang.
“Wij willen ons journalistenteam
op peil houden en jou
als lezer meer bieden”
Het belang van onafhankelijke journalistiek is groter dan ooit. Iedereen kan ‘nieuws’ op social media plaatsen, of het nu waar is of niet. Complotdenkers hebben hierdoor toegang tot een groot publiek. Influencers met een uitgesproken mening hebben vaak een groter bereik dan deskundigen die genuanceerde uitspraken doen. En dankzij algoritmen op social media platforms zoals Facebook zitten steeds meer mensen opgesloten in hun eigen bubbel. Als lokaal nieuwsmedium houden wij mensen op de hoogte van de lokale politiek, maar wij zijn ook kritisch, want de overheid maakt soms ook fouten.
Als lokaal nieuwsmedium zijn wij dus relevanter dan ooit. Maar ook wij hebben te maken met de veranderende advertentiemarkt. Dit maakt dat we naar nieuwe vormen van inkomsten moeten zoeken. Wij willen ons journalistenteam op peil houden en jou als lezer meer bieden.
Daarom hebben wij het Actiefonline Premium lidmaatschap ontwikkeld. Hiermee krijg je toegang tot extra achtergrondverhalen. Ook draag je met dit lidmaatschap bij aan de kwaliteit van de lokale nieuwsvoorziening.
Meer lokale journalistiek
Weekblad Actief heeft in de keukens van vele grote en kleine lokale uitgevers gekeken en zag overal een op het eerste gezicht logische reactie: bezuinigen. “Door de jaren heen hebben ook wij onze processen geoptimaliseerd, om zo kosten te besparen. Er zijn uitgevers die ook sterk hebben gesneden in hun journalistieke capaciteit. Die kant wil Weekblad Actief absoluut niet op”, vertelt Shirley Bhagwat, directeur van Weekblad Actief. “Wij werken met een team van journalisten. Weekblad Actief is altijd onderscheidend op de inhoud en vooruitstrevend met nieuwe technieken geweest. Dit willen wij zo houden. ”Dus zoeken wij het in een extra manier om onze journalistieke producties te presenteren, waarmee we de lezer niet minder geven, maar juist méér. Er blijft een gratis krant verschijnen, die wij iedere woensdag bij 100.000 huishoudens laten bezorgen. Daarnaast plaatsen wij op onze website extra achtergrondverhalen. De Actiefonline Premium-artikelen zijn straks eerder of uitsluitend beschikbaar voor leden van Actief.”
Voor een gering bedrag per maand of per jaar, kun je lid worden van Weekblad Actief. Je krijgt toegang tot artikelen die je nergens anders leest. Daarnaast zorg je er daarmee voor dat wij het lokale nieuws kunnen blijven brengen. Steegstra legt uit dat nieuws nooit gratis kan zijn, ook lokaal nieuws niet. “Veel lezers zullen dat meteen begrijpen, anderen hebben misschien wat meer tijd nodig. Onze redactie zal laten zien dat er genoeg (extra) mooie, boeiende, en belangrijke achtergrondverhalen gemaakt kunnen worden die het lidmaatschaap meer dan waard maken. En daarnaast komen er voordelen voor leden die het lidmaatschap extra aantrekkelijk maken.” We vertellen er snel meer over.