Print en online: kies de juiste mediamix!
SpecialsPrint en online: kies de juiste mediamix!
Dit jubileumnummer staat in het teken van het 50-jarige bestaan van onze papieren krant. Daarom gaat mijn column deze week in op het belang van print en het kiezen van de juiste mediamix. Adverteren in print media kan niet zonder online media, maar andersom geldt dit ook!
Tips:
Een goede print-campagne moet ook online worden opgevolgd. Ik heb bij meerdere klanten geconstateerd dat wanneer er een advertentie in een krant staat, het bezoek op de website ook toeneemt. Zorg er dus voor dat bezoekers goed ontvangen worden op uw website en maak het ze gemakkelijk om contact met u op te nemen. Een online-campagne wordt versterkt door print, met name als de doelgroep moeilijk te identificeren is en de ondernemer wil dat de klant naar een fysieke locatie (bijvoorbeeld een winkel) gaat. Onlangs las ik de uitkomsten van een recent onderzoek onder het MKB en de conclusies hiervan wil ik u niet onthouden:> ‘Print werkt nog steeds, direct in de kassa van stenen winkels.’
> ‘De combinatie van print en online zorgt voor een verdieping/verbreding, afhankelijk van de gekozen mediamix.’ (*)
(*)Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/vormen-online-en-print-een-betere-combi-dan-ieder-apart
Actief Media biedt u meerdere mogelijkheden om te adverteren: in het gedrukte weekblad Actief, in de online versie ervan (onze nieuwe site www.actiefmedia.nl), via Social Media en Google. Wij kunnen dus met u meedenken over een Cross Media-aanpak op maat.