Lopen voor ‘t goede doel
Sport SportV.l.n.r.: Martijn van Hoek (Actief Media), René Veneboer (Veneboer SPORT2000) en Ronald de Jong (Bentacera) in het shirt van vorig jaar. Dit jaar krijgt het shirt een andere kleur: zie prijsvraag. (Foto: Klaas Rozema)
Lopen voor ‘t goede doel
DRACHTEN/BURGUM – Een Drachtster ondernemersduo bedacht zes jaar geleden dat het veel leuker is om de 8 van Drachten niet alleen voor jezelf te lopen, maar voor een goed doel. Actief Media haakte als sponsor aan bij dit initiatief, genaamd ’Kr8 van Drachten’.
René Veneboer van Veneboer SPORT2000 en Ronald de Jong van het accountants- en advieskantoor Bentacera, beide in Drachten, sloegen de handen ineen om hun idee waar te maken. Iedereen die aan de 8 van Drachten meeloopt voor het goede doel, kan bij de inschrijving een Kr8 van Drachten-shirt kopen voor een tientje. De volledige opbrengst hiervan gaat naar het goede doel dat de ondernemers hebben uitgekozen: dit jaar voor de derde keer KWF Kankerbestrijding. “Dat doel spreekt erg aan”, merkt Veneboer. Hij hoopt dat zo veel mogelijk mensen in het shirt met Kr8 van Drachten-logo rennen op 15 juni. “De afgelopen jaren had ongeveer één op de vijf lopers zo’n shirt aan”, vertelt Veneboer. “We denken dat dit jaar één op de vier lopers een shirt van ons draagt.” Zelf lopen de ondernemers ook mee, met een bedrijventeam, net als Actief Media. Actief Media sponsort de Kr8 van Drachten al jaren. Dit heeft het bedrijf gedaan door in de aanloop naar het loopevenement wekelijks artikelen te publiceren in Weekblad Actief. De artikelen gaan zowel over hardlopen in het algemeen als over de 8 van Drachten en het goededoeleninitiatief Kr8 van Drachten. “We vinden het mooi om op deze manier bij te kunnen dragen aan een goed doel”, zegt media-adviseur Martijn van Hoek, één van de lopers.
Prijsvraag
Omdat het de tiende editie van de 8 van Drachten is en de derde keer dat de Kr8 van Drachten voor KWF Kankerbestrijding wordt gelopen, houden de initiatiefnemers een actie. “Het shirt heeft voor het jubileum een andere kleur dan andere jaren”, zegt Veneboer. “Wie vorig jaar de artikelen in Actief heeft gelezen, kan weten welke kleur het wordt.” Stuur je antwoord uiterlijk vrijdag naar info@actiefmedia.nl o.v.v. ’Kr8 van Drachten’, 1 inzending per persoon. Onder de inzenders verloten we een waardebon van €50,-, te besteden bij Veneboer SPORT2000.