Adverteren op Facebook – hoe pakt u dat aan?
SpecialsTips om als regionaal bedrijf zichtbaar te zijn op internet, door Tymen Boon, (online) Marketing Manager bij Actief Media.
Vanwege de vele gebruikers kan Facebook voor u als ondernemers een interessant medium zijn om uw doelgroep te bereiken. In mijn vorige column heb ik verteld hoe u meer ‘Likes’ kunt genereren. Deze keer gaan we in op een andere mogelijkheid van Facebook: adverteren. Tegen een geringe investering kunt u als ondernemer goed zichtbaar zijn bij uw potentiële klanten.
Maar is uw product of dienst ook geschikt voor adverteren op Facebook?
Een aantal tips:
1. Met name producten en diensten voor particuliere consumenten lenen zich goed voor
een advertentie op Facebook, vooral als deze aansluiten op persoonlijke interesses en
vrije tijd. Voor zakelijke dienstverlening is adverteren op Facebook minder effectief;
daarvoor kunt u beter andere kanalen gebruiken, zoals Google Adwords.
2. Bepaal uw doelgroep: op Facebook kun je heel lokaal adverteren, bijvoorbeeld in een
straal van 15 kilometer rond uw vestigingsplaats. Detailhandel en horeca bijvoorbeeld
kunnen hun doelgroep heel goed bereiken met een lokale aanbieding. Zo zorgt u
ervoor dat u niet onnodig veel geld uitgeeft.
3. Verfijn uw doelgroep: op Facebook is het mogelijk om interesses, geslacht, locatie en
leeftijd te verfijnen. Zo bereikt u echt alleen die mensen voor wie uw product of dienst
geschikt is.
4. Verplaats u in uw doelgroep: wat willen mensen zien als ze op Facebook zitten?
Pas hier de inhoud van uw advertenties op aan, zodat uw boodschap de Facebookgebruiker
aanspreekt.
Adverteren kan al vanaf € 4, – per dag of een eenmalig bedrag
van € 20, -. Succes!
Benieuwd naar hoe u uw bedrijf optimaal zichtbaar kunt laten zijn op internet?
Neem eens contact op met Tymen Boon, 06-11457445 of t.boon@actiefmedia.nl.
Kijk voor een concrete Facebookactie op www.facebook.com/energiekloket.