Logo actiefonline.nl
Jan Auke Steegstra, Shirley Bhagwat (beiden Actief Media), burgemeester Jeroen Gebben van Tytsjerksteradiel en Bram Dekker van Dekker Creatieve Media & Druk zijn trots op de  Actief+ app.
Jan Auke Steegstra, Shirley Bhagwat (beiden Actief Media), burgemeester Jeroen Gebben van Tytsjerksteradiel en Bram Dekker van Dekker Creatieve Media & Druk zijn trots op de Actief+ app. (Foto: Actief Media)

Een revolutionair idee dat uitblinkt door eenvoud

  Headlines

BURGUM - Niet iedereen heeft een virtual reality-bril in huis of een telefoon die met virtual reality-filmpjes overweg kan. Weekblad Actief echter is er klaar voor. "Innovatie bestaat soms uit het bedenken van iets nieuws", zegt Jan Auke Steegstra, eigenaar/directeur van Actief Media, uitgever van Weekblad Actief. "En soms uit het combineren van bestaande dingen tot iets nieuws. De Actief+ app is hiervan een voorbeeld."

Burgemeester Jeroen Gebben (Tytsjerksteradiel) was meteen enthousiast toen hij over de Actief+ app van Weekblad Actief hoorde.?"De combinatie van fysieke en digitale zichtbaarheid is erg belangrijk. Zonder internet kan niet meer, zonder fysieke zichtbaarheid evenmin, zie internetbedrijven als Coolblue die nu fysieke winkels openen. De combinatie is het ideale businessmodel."

"Het is de reactie die ik van veel mensen krijg", zegt Shirley Bhagwat, mede-directeur van Actief Media. "De perceptie van de samenleving verandert. Bewegend beeld wordt steeds belangrijker. Door Weekblad Actief te innoveren met de Actief+ app kunnen we aan die vraag voldoen en tóch huis-aan-huis verschijnen. Dat laatste is altijd een grote waarde geweest van de krant."

Dekker Creatieve Media & Druk in Leeuwarden ontwikkelde de app aanvankelijk voor eigen klanten. Eigenaar/directeur Bram Dekker: "Makelaars maken daarvan bijvoorbeeld gebruik door in hun brochure te linken naar een virtuele rondleiding of naar Funda. De Harmonie in Leeuwarden gebruikt de app om in het jaarprogramma trailers van voorstellingen te tonen."?"De mogelijkheden voor Weekblad Actief zijn eindeloos", verwacht Jan Auke Steegstra. "We gaan het simpel houden. Aan het uiterlijk van de krant zal niet meteen veel veranderen. Het Actief+ logo zul je echter veelvuldig tegenkomen. Daarmee ontsluiten we bewegend beeld in de papieren krant."

Burgemeester Gebben: "Een huis-aan-huisblad heeft een heel groot bereik, waardoor de waarde heel groot is voor de regio. Mijn ervaring is dat een groot percentage deze krant leest. Compliment, felicitatie, een innovatie waar ik trots op ben."

2 reacties
Meer berichten
 

Nieuws uit Burgum

Sinterklaasspektakel op Bulthuisplein in Burgum
22/11
Zantman Makelaardij verhuist!
16/11
BBC Voetbalschool: "De beste trainer ben je zelf!"
15/11
25 jaar Wereldwinkel De Oare Wrâld in Burgum
15/11
Boek 'Gedeeld Verleden' & Filmpremière '0-100'
14/11
Met Jaap Kingma virtueel
13/11
Hoekstra Krantendruk: de krant is gewoon leuker!
13/11
Westra Interieur: de interieurmakers
13/11
Actie! AEG Prosteam® - Dé beschermer van uw mooiste kleding
13/11
Weet jij wat er 's nachts gebeurt met je Sketchers?
13/11
Meer nieuws uit Burgum >

Nieuwsoverzicht

Meer berichten